Coaching
Coaching jest metodą pozwalającą w sposób efektywny wytyczyć i osiągnąć ważne cele, podnieść satysfakcję z życia zawodowego i prywatnego, stać się bardziej świadomym liderem, managerem, czy rodzicem.
Definicja Coachingu wg największej organizacji zrzeszającej Coachów oraz moja własna



International Coach Federation największa na świecie organizacja zrzeszająca około 25.000 członków w ponad 100 krajach definicje Coaching następująco:
Coaching jest metodą pozwalającą w sposób efektywny wytyczyć i osiągnąć ważne cele, podnieść satysfakcję z życia zawodowego i prywatnego, stać się bardziej świadomym liderem, managerem, czy rodzicem.
W pełni wykorzystuje potencjał, kompetencje i umiejętności klienta. Identyfikuje trudności. Przygotowuje do ich pokonania. Często przekłada się na motywację i większą determinację w działaniu.

ICF
definiuje coaching jako towarzyszenie klientowi w kreatywnym procesie, który skłania do myślenia i inspiruje do maksymalizacji zawodowego i osobistego potencjału.
Źródło: ICF Poland https://icf.org.pl/

Po 12 latach pracy Coachingowej pod super wizją i mentoringiem podjąłem się stworzeniu własnej definicji Coachingu:
Jest to niedyrektywny proces osadzony w ramach czasowych, w którym Coach towarzyszy klientowi w zdefiniowaniu, określeniu mierzalności i realizacji jego celów zawodowych lub/i osobistych poprzez obecność, wiarę w klienta, głębokie pytania, bycie lustrem i informację zwrotną.
Skuteczność i efektywność Coachingu
– wyniki badań

Jak jest z efektywnością Coachingu:
Skuteczność coachingu przedstawiają wyniki badania opublikowanego w 2009r. przez International Coach Federation, w którym 2165 klientów z 64 krajów wskazało poprawę w następujących obszarach:
Wyniki przedstawione na wykresie.
Dodatkowo
86% firm, które dokonały analizy wyników, deklaruje:
• prawie co piąta firma osiągnęła 50-krotny zwrot z inwestycji,
• średnio firmy zanotowały 7-krotny zwrot z inwestycji.
• przynajmniej zwrot z inwestycji,




A jak z efektywnością w procesach rozwojowych w organizacjach:
Programy szkoleniowo-coachingowe podwyższają produktywność menadżerów 4-krotnie bardziej niż same szkolenia. Podczas, gdy szkolenia podwyższyły produktywność menadżerów o 22%, to po rozszerzeniu programu szkoleniowego o 8 indywidualnych sesji coachingu, produktywność menadżerów wzrosła o 88%.
źródło: Executive Coaching as a Transfer of Training Tool: Effects on Productivity in a Public Agency.aut.Olivero, Gerald; Bane, K. Denise; Kopelman, Richard E. (1997)
3 studium przypadku

Studium przypadku
Kierownik biura
Cel
Otwarcie nowego biura w pozycji partnera
Ramy czasowe procesu
02.05.2018 - 21.01.2019
Wyzwania w trakcie procesu:
Większe tempo zmian w zestawieniu z zespołem.
Wgląd, wnioski i wynik końcowy klienta:
Mam o wiele większe możliwości.

Studium przypadku
Właściciel unikatowej marki na rynku produktów Eco
Cel
Rozwinięcie kompetencji delegowania i egzekwowania zadań oraz planowania.
Ramy czasowe procesu
24.01.2019 - 15.07.2019
Wyzwania w trakcie procesu:
Zmiana tożsamości z handlowca na menadżera.
Wgląd, wnioski i wynik końcowy klienta:
Firma z 6 osobowym zespołem.
